RSS

Kesian Faiz



Hari ni aku nak cerita tentang Faiz, anak ku yang baru berusia 2 tahun 10 bulan. Semalam kami ke kedai beli barang keperluan rumah. Jalan kaki je laa sebab suami kat Jepun sekarang ni ada conference sampai hari ahad.. lagipun memang kedai dekat je. Faiz ni .. dah besar ni makin susah bila nak bawa berjalan ni sebab dia suka nak berlari.. nak jalan sendiri.. memang susah la nak kawal dia. Tapi terpaksa juga lah bawa dia kan. So nak dijadikan cerita semalam masa dah balik ke rumah .. sementara aku nak buka pintu rumah, dia pusing le belakang aku kononnya nak naik car. Aku yg dah kepenatan yang amat ni cepat-cepat je la masukkan kunci pintu dan unlock pintu. Tiba-tiba aku dengar bunyi orang menjerit dengan kuat sangat "HOI!!" Terperanjat aku. Aku pusing belakang .. tengok Faiz dah jatuh. Rupanya dia pegang kereta yang ada orang di dalamnya. Aku cepat-cepat peluk Faiz yang ketakutan. Orang tu pun membebel cakap apa tah aku malas nak dengar ... dalam hati aku menyumpah aje laa .. gila .. ada ke marah kat budak kecik macam tu. Aku terus peluk Faiz dan masuk ke rumah. Punyalah menangis Faiz .. takut. Lepas pujuk-pujuk dia pun tertidur lah. Lepas bangun dari tidur .. bila tanya dia "Faiz nak touch car lagi tak?" muka dia terus berubah macam takut .. "No" katanya. Kesian Faiz. Aku mengaku aku memang bersalah juga sebab tak pegang dia .. tapi memang susah laa .. dah la tengah angkat barang lagi.. penat.. nak buka pintu aje tu .. mmm.. hopefully he learnt his lesson.

2 comments:

Ahliahnizam said...

Iishh, kesian Faiz. Org tu memang le takde otak, ngan bebudak pon nak marah. Kot ye pon, nasihat le elok2.
Eii, geram plak aku ...

zaranor said...

sabo sabo .. semalam nak keluar pintu rumah pun dia takut .. kesian sangat aku tengok .. tapi hari ni .. hmmm .. macam dah berani aje ..hehe ..