RSS

Karipap panas satu!!

Hari ni angin kerajinan melanda so aku pun buat karipap .. hehe .. first time nih buat sendiri. Selalunye tolong mak buat je. Teringat zaman muda-muda dulu .. 10-17 years back ..selepas ayah meninggal dunia, mak selalu buat karipap inti sardin, inti keledek .. dan aku pun bawa ke sekolah untuk di jual kepada kawan-kawan sekelas. Orang lain bawa beg berat ke sekolah penuh buku-buku .. aku bawa beg berat penuh dgn karipap .. hehe.. buku-buku semua galas di tangan aje. Selepas sekolah, jual pula di kuih muih di tepi jalan sampai lah orang daripada MPPJ (Majlis Perbandaran Petaling Jaya waktu itu sekarang dah Majlis Bandaran dah..) datang dan tegur kami kata tak boleh jual di situ sebab tak ada lesen dan permit ... hehe .. nasib baik ler kami budak-budak yang berjual time tu (aku, abang aku dan cousin aku, fauzi)so kami mempergunakanlah muka-muka inncocent kami ni so uncle-uncle MPPJ tu kesian kot he he. Aku kagum dengan mak sebab dia sempat buat macam-macam jenis kuih dalam sehari... karipap, kuih seri muka, pulut serunding, kuih bakar, agar-agar, onde-onde, donut, bingka ubi .. pendek kata penuh la satu meja tu dengan kuih-kuih .. semua mak buat sendiri. Mak memang superwomen. Aku ni entah bila laa nak jadi superwomen nih .. hehe ..

Anyway .. ini lah hasil yang aku dah buat .. ready untuk digoreng



got a 'big' help from my 'little worker'

(please abaikan barang bersepah di belakang tu ... hehe)

selepas goreng ... hmmm .. sodap makan panas-panas .. hehe


ok lah .. until then .. adios monalitos .. (^_^)

2 comments:

Ahliahnizam said...

Ehhmm .. sedapnyee. Pos le sini ciket .... hehehe.

p/s : kem salam kat co-chef tu ye :P

zah said...

ngeh ngeh ngeh ... alaa .. nko kan tokey karipap .. lagi sodap punyer ko ada kann .. hehe ..