RSS

Sejuknyeeeee

Sejuknye dua tiga menjak ni.. winter tahun ni (2009-2010) rasanya yang paling sejuk kot sepanjang hampir 3 tahun di UK ni. Snow asyik turun memanjang .. walaupun nipis la. Suhu pula berlegar sekitar -4 hingga 3 darjah celsius. Time-time macam ni laa teringat sangat kat Malaysia. Alangkah indahnya cuaca panas. Sungguhpun begitu, pengalaman berada dalam cuaca sejuk ni dan dapat tengok, pegang dan main snow memang pengalaman yang paling indah sebenarnya. Tak dapat nak diungkapkan dengan kata-kata betapa cantiknya permandangan di kala snow turun .. padang yang hijau bertukar menjadi putih. Pokok-pokok pun disaluti snowflakes.. memang best lah. Rasa sejuk tidak terasa bila kita sedang leka bermain snow terutama sekali budak-budak lah. Kalau tak dipaksa memang tak mau masuk rumah.

Weather forecast hari ni menunjukkan kawasan kami akan dilanda snow yang agak lebat hari ni dan mungkin esok juga. Tak tau laa tu .. dah berapa kali dah tengok weather forecast ni tapi tak menjadi kenyataan .. hehe .. budak-budak yang kesian tunggu snow turun tapi yang turun nye tak sampai 2 cm .. tak pe la kan .. at least ada laa juga tu.

Alhamdulillah .. snow pun turun juga .. walaupun tak le setebal macam tempat-tempat lain di UK .. tapi ok laa ... ini lah gambar-gambar yang sempat di ambil.








0 comments: