RSS

Cubaan pertama

Dah lamaaaa sangat teringin nak buat stokin untuk baby by crocheting. Tapi selalu tak jadi sebab kaki faiz dah besar .. tak syesyuai .. soo .. kebetulan ada kawan baru dapat baby girl .. so .. dengan semangat yang berkobar aku pun kait lah stokin ni .. hehe .. pattern sendiri cipta tu .. main hantam aje .. tapi alhamdulillah jadi. Sekarang tengah berusaha nak buat baju sejuk pula .. nanti nanti boleh upload gambar baju tu pula. Semuanya aku buat guna stitch yang sangat simple dan tak complicated lah.. maklumlah belum pro lagi.

Mula-mula tu buat bentuk mcm ni je ...


tapi bila fikir .. nanti pakai sure asyik tercabut je kan .. sooo .. aku pun sambung laa sikit .. jadilah rupa stokin .. macam ni


It turn out quite well and cute. Seronok sangat rasa. Macam aku laa pulak yang dapat baby .. hehe. Well .. bila pergi rumah kawan tu .. dia tunjukkan le hadiah 'kasut' atau 'stokin' yang telah diberikan oleh seorang lagi kawan ... crocheted juga laa .. masyaAllah .. cantik sangat!! Rasa malu laa pulak stokin yang aku buat tak le sehebat berbanding hadiah2 yang dia dapat tu.. hmm .. tak pe lah. Its the thought that counts, right? Harapnya one day i could do something as pretty as that .. insyaAllah.

1 comments:

Min said...

betul betul betul kak zara, it's your thought that really counts, thanksss.... Mawaddah dah start pakai tau, hehe... kalau tak pakai, kaki dia selalu angkat kosong je kaki seluar nighties dia tu hehe.... thanks again!